Hoe zorg je ervoor dat jouw advocatenkantoor de stap naar online marketing overleeft?
Je herinnert je waarschijnlijk nog wel uit je tijd als student: de juridische sector is één van de meest competitieve sectoren die er is. Velen vielen er al tijdens de opleiding ertussenuit. Maar jij niet. Maar na jaren van digitalisering is het nu ook aan de advocatenkantoren om de stap naar online marketing te maken. De meeste cliënten zoeken namelijk op het internet naar een advocaat, en als je geen gebruik maakt van online marketing voor advocaten zal de stroom van nieuwe cliënten vroeg of laat opdrogen. Het is daarom belangrijk dat je je marketing afstemt op de online wereld.
Hoe zorg je ervoor dat je advocatenkantoor nog gevonden wordt?
Zoals we al eerder schreven zoeken bijna alle cliënten tegenwoordig online naar een advocaat. En dat is ook helemaal logisch: ze willen de allerbeste advocaat hebben die ze kunnen vinden, want dat verhoogt de kans dat ze hun rechtszaak winnen. En jij bent die allerbeste advocaat, dus het is voor zowel de cliënt als u belangrijk de u degene bent die gevonden hebt. Je moet dus overgaan op online marketing. Alleen, jij bent een advocaat, en geen marketeer. Neem dus een online marketingbureau in de arm.
Waarom het aan te raden is een je marketing uit te besteden
Als advocaat is het aan te raden de marketing voor je kantoor uit te besteden. Het voeren van een rechtszaak vereist namelijk al genoeg aandacht, dus het is eigenlijk niet te doen om daarnaast ook nog eens de marketing voor uw kantoor te doen. Bovendien, u bent een juridisch genie, en daar hoort inderdaad een aanzienlijk goed gevoel voor taal bij, maar marketing is niet uw expertise. Een extern marketingbureau heeft alle expertise en ervaring in huis om de cliënten naar u te leiden. Bovendien: een bestaande samenwerking met een marketingbureau kan ook wederzijds worden: als zij een advocatenkantoor nodig hebben zullen ze al snel naar u stappen.